کرونا ویروس و استخر های عمومی • انتقال ویروس کرونا در استخر همگانی

در حالیکه مجموعهٔ اقدامات قرنطینه در شماری از کشورها رو به کاهش می‌رود، بازگشایی اماکن عمومی در دوران پس از شیوع گستردهٔ ویروس کرونا پرسش‌هایی را به‌همراه آورده است.

فصل تابستان به پایان رسید و شنا در استخرهای عمومی یکی از مواردی است که همگان می‌خواهند دربارهٔ چندوچونش در این دوران بدانند.

Persian Pool Co Contract

برخی کشورها از جمله ایالات متحده و بریتانیا دستورالعمل‌هایی در این زمینه برای مراکز تفریحی و نیز شهروندان خود منتشر کرده‌ و توصیه‌هایی در آنها آورده‌اند.

در اینجا نگاهی اجمالی به چند پرسش و توصیهٔ مهم در این زمینه خواهیم داشت.

آیا ویروس کرونا از طریق آب منتشر میشود؟

به نوشته وبسایت یوهلت کارشناسان می‌گویند هیچ نشانه‌ای از آنکه این ویروس در استخر، سونا یا جکوزی منتقل شده باشد در دست نیست.

یکی از مواردی که احتمال ابتلا به کرونا در آنجا بسیار بالاست، استخر‌ها یا سواحل عمومی است.

پایگاه خبری «ای بی سی» استرالیا با انتشار گزارشی با عنوان «چگونه خطر ابتلا به کرونا را در ساحل یا استخر کاهش دهیم» نوشت: استرالیایی‌ها (به دلیل حضور در نیم کره جنوبی) در حال خروج از زمستان هستند و طبق عادت از رفتن به سواحل و استخر‌های عمومی، تفرجگاه‌های کنار ساحل، استفاده از کباب پز‌ها و … لذت می‌برند.

در ادامه گزارش این پایگاه استرالیایی آمده است: در حالی که روزانه موارد ابتلا به کرونا در بیشتر مناطق، به تازگی امیدوارکننده به نظر می‌رسد، اما ما هنوز درگیر این همه گیری هستیم. به همین خاطر ممکن است بهار و تابستان امسال قدری متفاوت باشد. در اینجا مواردی که برای سالم ماندن در صورتی که شما قصد سفر به سواحل یا رفتن به یک استخر عمومی را دارید، مرور می‌کنیم:

سه قانون طلائی:

هر برنامه‌ای دارید، این سه قانون طلایی باید اعمال شود:

۱- اگر بیمار هستید، در خانه بمانید.

۲- بهداشت دستان خود را حفظ کنید.

۳- فاصله فیزیکی خود را با دیگران حفظ کنید.

اگر شما بیمار هستید، به هیچ وجه نباید با دیگران معاشرت داشته باشید. شما باید تست کووید-۱۹ دهید و خود را تا زمان مشخص شدن جواب آزمایش، قرنطینه کنید. حتی در فضای باز، یک فرد بیمار می‌تواند کووید-۱۹ را به شمار زیادی از افراد منتقل کند.

رفتن به ساحل

در ابتدا ساحل آرام‌تری را انتخاب کنید. ممکن است زمان بیشتری برای تحقیق و برنامه‌ریزی برای انجام سفر به یک ساحل خلوت‌تر نیاز باشد؛ اما این اقدام، خطر کمتری در مقایسه با رفتن به یک ساحل شلوغ دارد.

در صورت امکان، بجای استفاده از وسایل نقلیه عمومی، استفاده از خودروی شخصی یا استفاده از دوچرخه را مد نظر داشته باشید. اگر شما از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، زمان خلوت‌تری از روز را انتخاب کنید و ماسک بزنید. از رفتن در زمان‌های شلوغ خودداری کنید.

هنگامی که به مقصد رسیدید، حوله خود را روی نقطه‌ای از شن و ماسه بگذارید که دست کم یک متر و نیم از دیگران فاصله دارد.

ممکن است در زمان‌هایی، داخل آب شلوغ شود. اگر در چنین شرایطی هستید، به فکر کاهش زمان حضور خود در آب باشید. ۵ دقیقه داخل آب شوید و سپس اندکی بیرون بیایید و بعد از آن دوباره برای ۵ دقیقه دیگر وارد آب شوید. بنابراین شما نباید به شکل طولانی مدت در کنار فرد دیگری باشید.

اگر شما متوجه شدید فردی در حال خارج کردن اخلاط دهان یا بینی در داخل آب یا موج‌های آب است، سعی کنید از آن موج (یا فرد) فاصله بگیرید.

حواستان جمع باشد اگر پس از شنا کردن، به یک کافه رفتید تا یک میان وعده بخورید، در صف‌هایی که افراد نزدیک به یکدیگر ایستاده‌اند، نایستید. همچنین هنگامی که شما برای صرف وعده غذایی خود نشسته‌اید، فاصله اجتماعی خود را با دیگران حفظ کنید.

در گذشته شاید در اشتراک گذاشتن یک بشقاب چیپس داغ میان زنان و شوهران، احساسی طبیعی بود یا آنکه یک نوشیدنی را با دوستان خود بخورید؛ اما ما دیگر نباید این کار‌ها را انجام دهیم. اگر شما در حال گذراندن پیک‌نیک در کنار ساحل هستید، مطمئن شوید که وسایل خود (مانند کارد، چنگال و …) را با افراد دیگر به اشتراک نمی‌گذارید یا انگشت خود را به داخل ظرف زیتون نمی‌کنید.

البته این اصول برای سایر مکان‌های عمومی برای شنا (و تفریح) مانند رودخانه و سد‌ها نیز صدق می‌کند.

رفتن به استخر

استخر‌های روباز به دلیل افزایش جریان هوا، خطر کمتری نسبت به استخر‌های سرپوشیده دارند. در فضا‌های محدود احتمال انتقال کووید-۱۹ بالاست.

اقیانوس (و دریا) احتمالاً خطر کمتری (از لحاظ ابتلا به کرونا) در مقایسه با استخر دارد؛ چراکه حرکت آب بیشتر و در نتیجه، رقیق بودن آب بیشتر است؛ بنابراین باید با احتیاط به استخر‌های عمومی نزدیک شوید؛ بنابراین اگر شما چاره‌ای ندارید و دور از سواحل زندگی می‌کنید و می‌خواهید به شنا بروید، احتمالاً رفتن به یک استخر سرباز گزینه بهتری باشد؛ خصوصاً اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که میزان انتقال (کرونا) پایین است.

زمان مناسبی را برای رفتن به استخر انتخاب کنید. خطر انتقال ویروس با کاهش افراد، کمتر می‌شود؛ بنابراین سعی کنید در زمان‌هایی که ساعات شلوغی نیستند، بروید. صبح‌ها به احتمال زیاد، آب استخر‌ها به شکل کامل تصفیه شده و به آن کلر زده شده است و در آن زمان، هنوز افراد زیادی در آن شنا نکرده‌اند. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) کلر می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد.

در این موارد (و با وجود زده شدن کلر در آب) اگرچه خطر انتقال پایین است، اما این مسئله به میزان کلر زده شده به استخر و اینکه چه مقدار ویروس کرونا در آب در معرض کلر قرار گرفته باشد، بستگی دارد.

از لحاظ تئوری، اگر کسی ناقل ویروس باشد، و مقداری از آب دهان او وارد استخر شود، ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا ویروس موجود در آن مخاط (یا آب دهان) توسط کلر غیرفعال گردد. اگر شما قبل از غیرفعال شدن ویروس با آن آب تماس داشته باشید، این مسئله برای شما خطرناک است.

همچنین پرهیز از اتاق‌های رختکن، یکی دیگر از راه‌های کاهش خطر است؛ چراکه این اتاق‌ها معمولاً در فضای محدود هستند. حفظ فاصله فیزیکی در استخر‌ها از دیگر مسائل مهم است.

پایگاه شبکه «ای بی سی» استرالیا در انتها می‌نویسد: به طور کلی، اگرچه بردن بچه‌ها به استخر خوب است؛ اما اگر در منطقه زندگی شما میزان انتقال کرونا بالاست، شاید شما باید در این مسأله تجدیدنظر کنید. اگرچه برخی شواهد وجود دارد که کودکان در مقایسه با بزرگسالان کمتر مستعد ابتلا به کرونا هستند؛ اما این موضوع لزوماً به معنای آن نیست که این بیماری به آن‌ها منتقل نمی‌شود.



ابلاغ پروتکل بازگشایی اماکن ورزشی و استخرهای شنا

 کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی مدیریت کرونا، دستورالعمل گام دوم مبارزه با کووید-19 (کرونا ویروس) را به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با توجه به لزوم جلوگیری از اشاعه و گسترش بیماری کرونا و با ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از سوی کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی مدیریت کرونا، دستورالعمل گام دوم کووید-19 (کرونا ویروس)، درخصوص نحوه فاصله گذاری اجتماعی، الزامات سلامت محیط و کار در اماکن ورزشی و استخرهای شنا به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

PERSIANPOOL-CONSTRUCTION-MAKING-commercial-SWIMMINGpools

این راهنما برای پیشگیری و کنترل کووید-19 (کرونا ویروس) برای مدیران، مربیان، ورزشکاران و مراجعین مراکز ورزشی، استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی بوده و سایر قوانین، آیین نامه ها، مقررات و دستورالعمل های مرتبط با بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای به قوت خود باقی است..

Persianpool Co Address Phone No



Refrence

«euronews» || «Bornanews»

4.8/5 - (134 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
ارتباط با کـارشناس..
1
با ما در ارتباط باشید..
پـرشین استخر»PersianPool
در حـال ارتبـاط بـا کارشـناس مـرتبـط:
"کرونا ویروس و استخر های عمومی • انتقال ویروس کرونا در استخر همگانی"
--------------------------

ســلام و درود بر شــمــا.

لـطـفــاً درخـواسـتـتـان را مـطـرح فــرمــائـیـد: